Jaké jsou 3 klíčové chyby ve firemní komunikaci? A jaké je řešení?
To jsou takové firemní stálice komunikačních nešvarů. O těch psát nebudu. Ty všichni známe, víme o nich a někdy se případně rozhodneme to změnit. Nebo jim věnuji nějaký další článek. Konkrétně by bylo užitečné se podívat na vazbu maily a porada.
V tomto článku se chci zaměřit na 3️⃣ zásadní komunikační chyby, které narušují vztahy na pracovišti. A často úplně zbytečně, protože nás nenapadne, že tyto způsoby komunikace jsou důvodem napjaté atmosféry a narušených vztahů.
Tak pojďme na to. Jaké chyby to jsou?
1️⃣ NĚCO PŘI KOMUNIKACI PŘEDPOKLÁDÁME, ANIŽ BYCHOM SI TO OVĚŘILI.
Při komunikaci předpokládáme, že nám druhý vidí do hlavy a čte myšlenky. Nevidí a nečte.
Není neobvyklé, že pracovník dostane následující nekonkrétní zadání: Úkol budeme plnit jako vždycky úkoly tohoto typu. Takže do toho. Předpokládáme, že pracovník přesně ví, co máme na mysli a co má dělat. Neví.
Nověření porozumění: Takže všichni víme co dělat. Následuje ticho a my předpokládáme, že ticho znamená souhlas. Ticho po nějakém sdělení zpravidla vyjadřuje nezájem, nejistotu či nesouhlas.
Platí pouze to, co je konkrétně a srozumitelně sděleno. Pochopení sdělení můžeme ověřit třeba větou: Co Ti při plnění tohoto úkolu připadá zásadní?
2️⃣ PRACOVNÍKŮM NEVĚNUJEME POZORNOST KROMĚ ZADÁVÁNÍ ÚKOLŮ A ŘEŠENÍ NAŠICH PROBLÉMŮ.
3️⃣ KOMUNIKUJEME ZPŮSOBEM, KTERÝ VYHOVUJE POUZE NÁM.
Netušíme, že existuje osobnostní typologie a každému typu vyhovuje při komunikaci něco trochu jiného.